Uwaga na nieautoryzowanych sprzedawców AGD

Kupując sprzęty do gospodarstwa domowego, często kierujemy się jak najniższą ceną. W końcu nie raz można trafić na prawdziwe okazje, dzięki którym koszt jest niższy nawet o kilkadziesiąt procent. Niejednokrotnie zachęceni atrakcyjną ofertą, nie zastanawiamy się skąd sprzedawca bierze swój towar, czy to bezpieczny zakup. Co jeśli urządzenie ulegnie awarii?

Niewiadome źródło

Wielu sprzedawców, proponuje klientom urządzenia, pochodzące z zakupów wewnątrz wspólnotowych zwanych często „prywatnym importem”. Produkty oferowane z pominięciem lokalnych dystrybutorów niejednokrotnie nie posiadają instrukcji obsługi w języku polskim oraz wsparcia serwisowego. Urządzenia pochodzące z rynku niemieckiego lub czeskiego nie są w Polsce objęte gwarancją. Dopiero w sytuacji awarii, lub konieczności wymiany Konsument dowiaduje się o sytuacji w jakiej się znalazł. Sprzedawcy często wprowadzają Konsumenta w błąd informując, że otrzyma świadczenie gwarancyjne w naszym kraju mimo, że zakupiony produkt nie posiada polskiej karty gwarancyjnej.

Skutki braku oryginalnej gwarancji

Brak instrukcji, dowodu zakupu i karty gwarancyjnej jest naruszeniem praw Klienta i skutkuje pozbawieniem obsługi serwisowej w kraju. Najczęściej również przedstawiciel lub dystrybutor nie przyjmuje odpowiedzialności za stan, kompletność, dostępność części i akcesoriów urządzeń sprzedawanych przez nieautoryzowanych sprzedawców.

Dlatego zanim kupisz, sprawdź, czy urządzenie wyposażone jest w kartę gwarancyjną obowiązującą na terenie Polski. Pozwoli to uniknąć problemów, jeśli w zakupionym sprzęcie wystąpiłaby awaria.

O autorze
Dominika Przewoźnik Public Relation Pasjonatka nowych technologii i muzyki. Fanka piłki nożnej, a w szczególności Manchesteru United.
Oceń post!